Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2018

The Education and Practice Environment for Medical Radiation Science Professionals Caring for Lesbian, Gay, Bisexual, and Transgender Patients: An Analysis of a #MedRadJClub Tweet Chat

Publication date: Available online 3 November 2018

Source: Journal of Medical Imaging and Radiation Sciences

Author(s): Amanda Bolderston, Julia Watson, Sophia Thom, Kim Meeking

Abstract
Introduction

The medical radiation sciences' (MRS) MedRadJournalClub attracts a global group of participants to monthly sessions to discuss selected journal articles. The September 2017 session explored the experiences of MRS professionals working with lesbian, gay, bisexual, and transgender (LGBT) patients. The aim of the chat was to establish staff educational preparation, how participants' organizations approached the issue, and what participants would do differently at work or at home in relation to this patient population after the chat.

Method

Data were extracted using the Twitter advanced search function with #MedRadJClub from the 19th to 23rd September 2017. The data were reviewed and categorized for themes. Tweets related to shared LGBT resources were captured, verified, and counted separately.

Results

44 participants took part in the September Twitter chat. After data cleaning, 127 tweets were included for analysis with a further 16 tweets sharing LGBT resources. Almost all of the participants disclosed that they had no undergraduate education or workplace training in the care of LGBT patients. Workplaces of a limited few participants had specific approaches to improve experiences for this patient population. Many participants were eager to advocate for changes in their workplaces after the Twitter chat.

Conclusion

There is still work to be carried out to educate MRS professionals to enhance their LGBT patients' experience and improve workplaces. Positive changes in education and a more inclusive clinical environment will ultimately improve care for LGBT patients.

Résumé
Introduction

Le MedRadJournalClub (MRJC) en sciences de la radiation médicale (SRM) attire des participants de partout dans le monde lors de ses séances mensuelles de discussion autour d'articles choisis du Journal. La séance de septembre 2017 a examiné l'expérience des professionnels des SRM qui travaillent auprès des patients LGBT. Le but de la discussion était d'établir la préparation éducative du personnel, de quelle façon les organisations auxquelles appartiennent les participants approchent la question et ce que les participants feraient différemment au travail ou à la maison à l'égard de cette population de patients après la discussion.

Méthodologie

Les données ont été extraites à l'aide de la fonction de recherche avancée de Twitter dans #MedRadJClub entre le 19 et le 23 septembre 2017. Les données ont été examinées et regroupées par thèmes. Les micromessages portant sur les ressources LGBT partagées ont été saisis, vérifiés et calculés séparément.

Résultats

44 participants ont pris part à la discussion Twitter de septembre. Après nettoyage des données, 127 micromessages ont été inclus dans l'analyse, en plus de 16 autres micromessages proposant des ressources LGBT. Presque tous les participants ont indiqué n'avoir reçu aucune formation, que ce soit pendant leurs études ou en cours d'emploi, suer les soins aux personnes LGBT. Les milieux de travail d'un nombre limité de participants disposent d'approches spécifiques afin d'améliorer l'expérience de cette population de patients. Plusieurs participants souhaitaient militer pour des changements dans leur milieu de travail à la suite de cette discussion.

Conclusion

Il reste du travail à faire pour éduquer les professionnels en SRM pour leur permettre d'améliorer l'expérience de leurs patients LGBT et améliorer le milieu de travail. Des changements positifs en éducation et un environnement clinique plus inclusif permettront d'améliorer les soins aux patients LGBT.



from #Head and Neck by Sfakianakis via simeraentaxei on Inoreader https://ift.tt/2Qje72v

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.