Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2018

The Educational Utility of Blogging for MRI Technologists

Publication date: Available online 16 November 2018

Source: Journal of Medical Imaging and Radiation Sciences

Author(s): Holly C.P. Chun, Siew-Mei Skinner, Tara Rosewall

Abstract
Introduction

The value of a blog as an educational tool is thought to be underestimated by health care professionals. This research aimed to explore the MRI educational utility of blogs, and to determine who was participating in writing those blogs. It was hoped that this research would increase awareness of alternative education formats that would be useful for MRI technologists.

Methods

Between March and April of 2017, an online blog search was performed using MRI-related keywords. Strict exclusion criteria were then applied. Two coders independently used lean coding to analyse selected blog posts and organized the codes into themes. Data were tested for intercoder reliability.

Results

Researchers analysed 39 posts from 9 blogs and identified the following themes: focus on MRI techniques and technologies, knowledge dissemination, sharing of experience, collaborative learning, authorship, and informal writing. Bloggers, self-identified as practitioners or scholars, communicated about research projects and used an informal writing style. Evidence of intentional teaching of MRI-specific content and sharing of professional and personal experiences was found. Communication between authors and readers from most of the MRI professions was observed, with the exception of MRI technologists.

Conclusions

This research found that MRI-related blogs provide a credible and accessible forum for the sharing and discussion of knowledge, experiences, and ideas. Although many MRI professionals author blogs, MRI technologists do not seem to participate in this form of communication. As social media gains in popularity within the medical radiation technologist profession, it is hoped that more MRI technologists will make use of blogging to facilitate learning, collaboration, and communication.

Résumé
Introduction

On pense que les professionnels de la santé sous-estiment la valeur d'un blogue comme outil d'éducation. Cette recherche vise à explorer l'utilité des blogues pour l'éducation en IRM et déterminer qui participe à leur rédaction. Les auteurs espéraient que cette recherche permettrait d'augmenter le degré de sensibilisation envers les formats d'éducation alternatifs qui pourraient être utiles pour les technologues en IRM.

Méthodologie

Entre mars et avril 2017, une recherche en ligne a été effectuée sur les blogues, en utilisant des mots-clés reliés à l'IRM. Des critères d'exclusion stricts ont ensuite été appliqués. Deux codeurs indépendants ont utilisé le codage efficace pour analyser des entrées de blogues et faire des regroupements par thèmes. Les données ont ensuite été testées pour évaluer la fiabilité entre les codeurs.

Résultats

Les chercheurs ont analysé 39 entrées de neuf blogues et recensé les thèmes suivants: accent sur les techniques et les technologies en IRM, diffusion des connaissances, partage des expériences, apprentissage collaboratif, statut d'auteur et rédaction informelle. Les blogueurs s'identifient comme praticiens ou universitaires, parlent de projets de recherche et utilisent un style d'écriture informel. Des preuves d'intention d'enseigner du contenu spécifique à l'IRM et de partage d'expériences professionnelles et personnelles ont été trouvées. Une communication entre les auteurs et les lecteurs de la plupart des professions liées à l'IRM a été constatée, à l'exception des technologues en IRM.

Conclusions

Les auteurs ont constaté que les blogues sur l'IRM constituaient un forum crédible et accessible pour le partage et les discussions sur les connaissances, les expériences et les idées. Bien que plusieurs professionnels de l'IRM tiennent des blogues, les technologues en IRM ne semblent pas participer à cette forme de communication. À mesure que les médias sociaux gagnent en popularité au sein de la population des technologues en radiation médicale, il est à espérer que davantage de technologues en IRM utiliseront les blogues pour faciliter l'apprentissage, la collaboration et la communication.



from #Head and Neck by Sfakianakis via simeraentaxei on Inoreader https://ift.tt/2Q244BL

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.