Publication date: December 2018
Source: Journal of Medical Imaging and Radiation Sciences, Volume 49, Issue 4
Author(s): Sheena Chung, Tara Rosewall, Ravi Menezes, Tuula Kalliomäki
Abstract
Introduction
Hundreds of thousands of Ontario women receive breast screening imaging each year. The patient's medical history is a vital tool used to personalize breast screening approaches. This study evaluated the accuracy of self-reported medical and imaging history in patients about to receive breast imaging procedures in a large urban Canadian hospital. The patient experience with using a blank screening form vs. a novel prefilled screening form was also evaluated.
Methods and Materials
The study was conducted in two phases. Phase 1 compared patient-reported information (via the blank screening form) to information previously captured in the Radiology Information and Picture Archiving Communication Systems to assess data accuracy. In phase 2, study questionnaires were used to collect data on the patients' experience with the screening form in two cohorts (between the blank and a novel prefilled screening form).
Results
Data accuracy: for mammography (n = 60), 40% of the patients could accurately recall when and where their last mammogram was performed. For breast ultrasound (n = 43) and breast magnetic resonance imaging (n = 20), significantly fewer patients could accurately recall the date their last test was performed (14% and 10%, respectively). Of those who had previous breast surgery (n = 18), 100% were able to recall whether the surgery resulted in a benign or malignant diagnosis, and 61% were able to accurately recall the year they had the breast surgery.
Patient Experience
Of the returned questionnaires, 65 provided feedback on the blank screening form while 55 provided feedback on the prefilled form. Ninety percent preferred to fill out the new prefilled screening form. The themes acknowledged a general improvement in the screening form, a decrease in frustration associated with having to recall their medical history, and the patients felt that the institution better understood their medical history.
Conclusions
The findings of this research indicate that asking patients to complete a blank medical screening form is a highly inaccurate method of gathering that important information. When that information was prefilled for the patient to review and update, patient frustration and stress were decreased, while satisfaction and confidence in the organization were increased.
Résumé
Introduction
Des centaines de milliers d'Ontariennes bénéficient d'une imagerie de dépistage du cancer du sein chaque année. Les antécédents médicaux de la patiente sont un outil essentiel servant à personnaliser les approches de dépistage. Cette étude a évalué la pertinence des antécédents médicaux et d'imagerie autodéclarés des patientes sur le point de subir une imagerie du sein dans un grand hôpital urbain canadien. L'expérience des patientes qui utilisent un formulaire de dépistage vierge par rapport à un nouveau formulaire de dépistage déjà rempli a également été évaluée.
Méthodes et matériaux
L'étude a été effectuée en deux étapes. La première étape a comparé les renseignements dévoilés par les patientes (à l'aide du formulaire de dépistage vierge) aux renseignements saisis préalablement dans les systèmes d'information radiologique et d'archivage et de communications pour évaluer la pertinence des données. Dans la deuxième étape, les questionnaires de l'étude ont servi à recueillir les données sur l'expérience des patientes à l'aide du formulaire de dépistage dans deux groupes (entre le formulaire vierge et le nouveau formulaire de dépistage rempli préalablement).
Résultats de la précision des données
Pour la mammographie (n = 60), 40% des patientes pouvaient se souvenir précisément du moment et de l'endroit où elles avaient subi leur dernière mammographie. Pour l'échographie du sein (n = 43) et l'IRM du sein (n = 20), un nombre nettement inférieur de patientes pouvaient se rappeler précisément de la date de leur dernier test (14% et 10% respectivement). Parmi celles qui avaient déjà subi une chirurgie du sein (n = 18), 100% ont pu se rappeler si la chirurgie a donné lieu à un diagnostic bénin ou malin et 61% ont pu se rappeler précisément de l'année où elles avaient subi cette chirurgie.
Expérience des patientes
Dans les questionnaires retournés, 65 ont émis des commentaires sur le formulaire de dépistage vierge et 55, sur le formulaire rempli au préalable. Quatre-vingt-dix pour cent ont préféré remplir le nouveau formulaire de dépistage rempli préalablement. Les thèmes ont reconnu une amélioration générale dans le formulaire de dépistage, une diminution de la frustration liée à la nécessité de devoir se rappeler de leurs antécédents médicaux et les patientes ont estimé que l'institution comprenait mieux leurs antécédents médicaux.
Conclusions
Les résultats de cette recherche indiquent que le fait de demander aux patientes de remplir un formulaire de dépistage vierge constitue une méthode très imprécise pour recueillir ces renseignements importants. Lorsque ces renseignements étaient déjà remplis afin que la patiente les révise et les mette à jour, celle-ci éprouvait moins de frustration et de stress et sa satisfaction et sa confiance à l'égard de l'organisation en étaient accrues.
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